وب‌گونه

ای من به فدای آنکه ظاهر و باطنش یکی است

وب‌گونه

ای من به فدای آنکه ظاهر و باطنش یکی است

تقویم شمسی

وب‌گونه

در اینجا قرار است دانش خود را با دیگران سهیم شویم
تا هم آنها را آگاه کنیم، هم خود بر علم‌مان بیافزاییم
.
.
امام صادق (علیه السلام) :
هر چیزی زکاتی دارد و زکات دانش، آموختن آن است به اهلش.
- (منبع - تحف العقول:۳۶۴)

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی

خداوند از نقطه عصیان اطاعت نمیشود

شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۱ ب.ظ

Fateminia

مطلب جالبی به نقل از استاد فاطمی نیا برای جلوگیری از فریب افراد


🔹داستان طلبه ای که گرفتار مدعی دروغین عرفان شده بود...


استاد فاطمی نیا:

مجتهد و عالم بسیار بزرگی که دارای علوم مختلف و تألیفات فراوانی است میفرمودند:


طلبه ای گرفتار یکی از مدعیان دروغین عرفان شده بود که به این طلبه گفته بود اگر به دستورالعملی که به تو میدهم عمل کنی شبحی برایت ظاهر میشود که باید تمام دستوراتش را اطاعت کنی!


آن طلبه جوان میگوید: اعمال و دستورات را انجام دادم و شبح ظاهر شد.

غالباً ما بین زمین و آسمان با فاصله دو سه متر از زمین ظاهر میشد! ابتدا چند دستور العمل ساده داد، مثل اینکه فلان کار را بکن، فلان غذا را نخور، و من هم عمل کردم.


فردا آمد گفت: امروز در اتاقی که عیالت میباشد نباید بخوابی!  قبول کردم. 

چند شب گذشت، تا این که نصف شبی آمد و مرا بیدار کرد و گفت: بلند شو، با صدای بلند اذان بگو! گفتم: الان نیمه شب است! گفت هرچه میگویم باید اطاعت کنی!


بالاخره مشغول اذان شدم؛ کم کم همسایه ها بیدار شدند و آمدند اعتراض کردند که الان چه وقت اذان گفتن است؟!

شبح آمد و در گوشم گفت: به فلانی بگو: چرا دیشب زنت را زدی؟! به فلان همسایه بگو: چرا فلان کار را کردی؟!

و همین طور چند مورد از اسرار مردم را بیان میکرد و من هم میگفتم. 

آنها همگی شرمنده شدند و خیال کردند من از اولیاء خدا هستم!


کم کم در محل، وجهه و شهرتی پیدا کردم؛ با نظر خاصی به من نگاه میکردند؛ من هم خوشم می امد.

شبح باز آمد و گفت: دیدی چقدر خوب شد؛ پیش مردم منزلت هم پیدا کردی! بنابراین هرچه میگویم باید گوش کنی! 


بالاخره ساختمان مرتفعی را به من نشان داد و گفت: خودت را از بالای آن پایین بیانداز! 

گفتم: این خودکشی و حرام است ومن اطاعت نمی کنم !

یک نگاهی به من کرد و گفت: برو که تو آدم بشو نیستی! 

سپس از چشمم غایب شد و دیگر او را ندیدم!


در اینجا یک مطلبی را از سید عالمی متذکر شدم که گفته بود: 

شیطان گاهی از انسان کاری را میخواهد ولی خداوند هیچگاه از نقطه عصیان اطاعت نمیشود.

 «خداوند از راه گناه و معصیت، اطاعت نمیشود».


@fateminia

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۴/۰۸
  • ۲۸۷ نمایش
  • امیر پیوسته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی